Ciąża to ważny etap, który zasługuje na to, by przeżyć go w pełni, ale czasami zmęczenie i ogólne znużenie nie pozwalają Ci być w stu procentach taką, jaką byś chciała. Czy trudno jest Ci wstać rano i z witalnością dotrwać do końca dnia? Oto siedem wskazówek, które dodadzą Ci energii w czasie ciąży.

Odpoczywaj kilka minut dziennie

Podczas ciąży Twój organizm produkuje więcej krwi, aby dostarczyć składniki odżywcze do dziecka, co sprawia, że Twoje serce i inne zaangażowane organy pracują ciężej niż zwykle. To normalne, że czujesz się zmęczona, szczególnie w pierwszym trymestrze i pod koniec ciąży, kiedy waga Twojego brzucha jest już bardzo odczuwalna. Znajdź więc czas w swoim dniu, aby poświęcić kilka minut na odpoczynek, kiedy tylko możesz. Jeśli nie możesz się położyć, to przynajmniej usiądź, podnieś nogi, uspokój umysł i zrelaksuj się przez kilka chwil.

Ćwicz regularnie

Ćwiczenia są bardzo ważne, aby utrzymać formę, ale przede wszystkim, aby poprawić swój nastrój i napełnić się energią. Regularne, lekkie lub umiarkowane ćwiczenia (dwa do trzech razy w tygodniu) pomagają złagodzić dyskomfort związany z ciążą, zwiększając siłę mięśni i optymizm. Jeśli nie ma przeciwwskazań medycznych, ćwiczenia są bardzo korzystne dla matki i dziecka. Ćwiczenia takie jak pilates, joga, jazda na rowerze czy spacery są idealne dla kobiet w ciąży. Szczególnie polecane jest pływanie, ponieważ ten sport odciąża kręgosłup. Sprawdź więcej informacji o pływaniu w czasie ciąży. Jeśli przed ciążą wykonywałaś bardziej intensywne ćwiczenia i Twój lekarz nie odradza Ci tego, możesz je kontynuować.

Napełnij się pozytywną energią

Szukaj przerw na dbanie o siebie i relaks, na robienie rzeczy, które naprawdę lubisz. To są chwile, które napełnią Cię pozytywną energią. Poproś partnera, aby zrobił ci masaż, weź relaksującą kąpiel ze świecami, posłuchaj ulubionej muzyki, idź na tańce, odwiedź przyjaciół, idź na spacer, maluj, rób rękodzieła…

Częsty seks

Uprawianie seksu jest korzystne zarówno dla partnerów, jak i dla dziecka. Wśród korzyści, jakie niesie ze sobą uprawianie seksu w czasie ciąży jest uwalnianie endorfin, naturalnych substancji chemicznych w organizmie, które sprawiają, że czujemy się dobrze i poprawiają nasz nastrój. Działa również jako środek rozluźniający mięśnie, promując odpoczynek i sen, co przyczynia się do codziennej witalności.

Jedz więcej owoców i warzyw

Jedzenie jest kluczem do zdrowej ciąży. Owoce i warzywa to jedne z tych pokarmów, których nie możesz pominąć w czasie ciąży, ponieważ zawierają przeciwutleniacze, witaminy i minerały, które dodadzą Ci energii. Zwiększ spożycie, najlepiej do 5 sztuk, rozłożonych w ciągu dnia. Unikaj przetworzonej żywności, dużych posiłków, tłustych potraw i nie nadużywaj słodyczy, preferując lekkie, zdrowe przekąski.